Mi az az EESzT, és hogy kell csatlatkozni?
Az emberi erőforrások minisztere 23/2019 (X.15.) EMMI rendelete szerint 2020. január 1-ig minden orvosi, fogorvosi egészségügyi szolgáltatónak csatlakoznia kell az EESzT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) rendszerhez, ezzel a teljes orvosi és fogorvosi magánszolgáltató szféra bevonásra kerül.
A csatlakozási regisztrációs az egészségügyi szolgáltatóknak kell kezdeményeznie (gyógyszertárak, háziorvosi szolgálatok, járó- és fekvőbetegellátó intézmények.)
A csatlakozás a https://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu oldalon a csatlakozás gombbal kezdeményezhető.
A megjelenő regisztrációs felületen az alábbi adatokat kell megadni:
- Nyilvántartó hatóság (OTH)
- Intézmény azonosító (OTH azonosító)
- Email-cím
Ezt követően a rendszer egy EESzT csatlakozási kérelem regisztráció aktiválása című e-mailt küld a
megadott címre. Az aktiváló linkre kattintva meg kell adni a belépési jelszót kétszer.
A csatlakozási kérelem menüben az űrlap adatainak megadásával lehet a csatlakozási kérelmet PDF formában generálni. A generálás után a a „Csatlakozási űrlap kérelem letöltése” gombbal lehet a nyomtatvány kitöltését
indítani.
A SzámPontMed szoftverek fejlesztése és akkreditációja
Az EESzT csatlakozást csak akkreditált szoftverrel lehet megtenni. A SZÁM-PONT Kft. fejlesztői csapata hosszú hónapok munkájával kialakítottak egy olyan új rendszert, amely megfelel a jogszabályi előírásoknak, és a régi SzámPontMed Femina és Univ adatokat konvertálva a magánrendelések működésének folyamatosságát biztosítani tudja.
Szoftverfrissítés és EESzT csatlakozás telepítés
Szoftverhasználói licensz és frissítési szerződéssel rendelkező ügyfeleink számára automatikusan biztosítjuk az átállást.
Amire a frissítési és telepítési szolgáltatáshoz szükség van:
- Kártyaolvasó
- Személyi igazolvány (PIN kóddal)
- Stabil internetkapcsolat
- Számítógép, amin a programot használni fogja
A szoftver frissítését kizárólag munkatársaink segítségével tudja megoldani. Ehhez időpontot egyeztetünk minden ügyfelünkkel.
Viszont az alábbiakban segítséget nyújtunk, hogyan tud megfelelően előkészülni, hogy a csatlakozás telepítése és az adatok konvertálása a lehető legrövidebb idejét vegye igénybe:
1. Az eddig használt programból csak a legfrissebb verziót, hibamentes állapotban lehet importálni az új adatbázis alá. Amennyiben nem a legújabb változat van fent, vagy az adatbázis hibás, akkor a megkezdés előtt a Femina-Univ programokat frissíteni és/vagy javítani kell.
- Feladat: az eddig használt SzámPontMed szoftver frissítése, biztonsági mentés készítése (frissítés letöltése itt: http://it.szam.hu/index.php/frissitesek-letoltese)
2. Adatok rendelkezésre állása: arra a vállalkozásra és rendelésre vonatkozóan, amelyre az EESzT csatlakozást megigényelte, az alábbi adatokra lesz szükségünk:
- Cégnév
- Személynév
- Pecsétszám
- Ágazati azonosító
- OTH azonosító (itt tudja megkeresni: https://www.antsz.hu/euszolg)
- Adószám
- Telefonszám
3. Az EESzT csatlakozás jóvágyásáról kapott visszajelzés – a csatlakozási dokumentumok megküldése után 2-3 héttel érkezik meg a visszajelzés az alábbi módokon:
- EESzT csatlakozás megkezdhetőségének visszaigazoló e-mail-je
- SMS-ben kapott kód az SSL tanúsítványhoz
4. Az EESZT rendszerben első alkalommal azonosításra van szükség személyi azonosító okmánnyal (kizárólag az új e-személyivel működik!!!). Ehhez nem feltétlenül szükséges saját chipkártya olvasó, hanem akár a kórházban vagy egy „kölcsön” olvasóval megoldható.
- RFID chipkártya olvasó
(javasolt eszköz: Reiner Cyber Jack standard, vagy Reiner Cyber Jack Basis - KIZÁRÓLAG ANDROIDOS MOBILTELEFONON mobil token: a Play áruházból telepíthető az EESZT mobilToken app, amelyet első használat előtt az 1. pontban levő eszközök egyikével aktiválni kell. Egy orvoshoz egy telefon és mobil app tartozhat.