fbpx

Mi az az EESzT, és hogy kell csatlatkozni?

Az emberi erőforrások minisztere 23/2019 (X.15.) EMMI rendelete szerint 2020. január 1-ig minden orvosi, fogorvosi egészségügyi szolgáltatónak csatlakoznia kell az EESzT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) rendszerhez, ezzel a teljes orvosi és fogorvosi magánszolgáltató szféra bevonásra kerül.

A csatlakozási regisztrációs az egészségügyi szolgáltatóknak kell kezdeményeznie (gyógyszertárak, háziorvosi szolgálatok, járó- és fekvőbetegellátó intézmények.)

A csatlakozás a https://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu oldalon a csatlakozás gombbal kezdeményezhető.

A megjelenő regisztrációs felületen az alábbi adatokat kell megadni:

  • Nyilvántartó hatóság (OTH)
  • Intézmény azonosító (OTH azonosító)
  • Email-cím

Ezt követően a rendszer egy EESzT csatlakozási kérelem regisztráció aktiválása című e-mailt küld a

megadott címre. Az aktiváló linkre kattintva meg kell adni a belépési jelszót kétszer.

A csatlakozási kérelem menüben az űrlap adatainak megadásával lehet a csatlakozási kérelmet PDF formában generálni. A generálás után a a „Csatlakozási űrlap kérelem letöltése” gombbal lehet a nyomtatvány kitöltését
indítani.

A SzámPontMed szoftverek fejlesztése és akkreditációja

Az EESzT csatlakozást csak akkreditált szoftverrel lehet megtenni. A SZÁM-PONT Kft. fejlesztői csapata hosszú hónapok munkájával kialakítottak egy olyan új rendszert, amely megfelel a jogszabályi előírásoknak, és a régi SzámPontMed Femina és Univ adatokat konvertálva a magánrendelések működésének folyamatosságát biztosítani tudja.

Szoftverfrissítés és EESzT csatlakozás telepítés

Szoftverhasználói licensz és frissítési szerződéssel rendelkező ügyfeleink számára automatikusan biztosítjuk az átállást.

Amire a frissítési és telepítési szolgáltatáshoz szükség van:

  • Kártyaolvasó
  • Személyi igazolvány (PIN kóddal)
  • Stabil internetkapcsolat
  • Számítógép, amin a programot használni fogja

A szoftver frissítését kizárólag munkatársaink segítségével tudja megoldani. Ehhez időpontot egyeztetünk minden ügyfelünkkel. 

Viszont az alábbiakban segítséget nyújtunk, hogyan tud megfelelően előkészülni, hogy a csatlakozás telepítése és az adatok konvertálása a lehető legrövidebb idejét vegye igénybe:

1. Az eddig használt programból csak a legfrissebb verziót, hibamentes állapotban lehet importálni az új adatbázis alá. Amennyiben nem a legújabb változat van fent, vagy az adatbázis hibás, akkor a megkezdés előtt a Femina-Univ programokat frissíteni és/vagy javítani kell.

2. Adatok rendelkezésre állása: arra a vállalkozásra és rendelésre vonatkozóan, amelyre az EESzT csatlakozást megigényelte, az alábbi adatokra lesz szükségünk:

  • Cégnév
  • Személynév
  • Pecsétszám
  • Ágazati azonosító
  • OTH azonosító (itt tudja megkeresni: https://www.antsz.hu/euszolg)
  • Adószám
  • Telefonszám
  • Email

3. Az EESzT csatlakozás jóvágyásáról kapott visszajelzés – a csatlakozási dokumentumok megküldése után 2-3 héttel érkezik meg a visszajelzés az alábbi módokon:

  • EESzT csatlakozás megkezdhetőségének visszaigazoló e-mail-je
  • SMS-ben kapott kód az SSL tanúsítványhoz

4. Az EESZT rendszerben első alkalommal azonosításra van szükség személyi azonosító okmánnyal (kizárólag az új e-személyivel működik!!!). Ehhez nem feltétlenül szükséges saját chipkártya olvasó, hanem akár a kórházban vagy egy „kölcsön” olvasóval megoldható.

Ezek után a rendelés elkezdésekor minden alkalommal azonosítani kell magát a SzámPontMed szoftverben. Ennek az alábbi módjai lesznek:
  • RFID chipkártya olvasó
    (javasolt eszköz: Reiner Cyber Jack standard, vagy Reiner Cyber Jack Basis
  • KIZÁRÓLAG ANDROIDOS MOBILTELEFONON mobil token: a Play áruházból telepíthető az EESZT mobilToken app, amelyet első használat előtt az 1. pontban levő eszközök egyikével aktiválni kell. Egy orvoshoz egy telefon és mobil app tartozhat.