
Miért érdemes tudatosan foglalkozni a megjelenésünkkel?
Ha belép valaki az ajtón, az első találkozás során 3 másodperc alatt alkot az agyunk véleményt. Eldől, hogy az érkező személy számunkra mennyire szimpatikus. A külső megjelenés sok mindent kommunikál a személyiségünkről, a társadalmi státuszunkról, esetleg a vallási hovatartozásunkról, korunkról, súlyunkról, testalkatunkról és még a lelki állapotunkról is.
2024.február 14-én az Egészség-klub vendég előadója Táncos Mónika diplomás coach, 25 éve a zalaegerszegi Tánczos Mónika Stúdió és ruhaszalon vezetője, tartott stíluskommunikációs és önismereti előadást. Honlapján így definiálja rendkívül kreatív és szeretetreméltó személyiségét, mint számos rendhagyó, öltözködési dogmákat döntögető előadás és divatbemutató szervezője, előadója, életörömmel teli, boldog nő, anya, társ.
Hitvallása szerint az életet élni csak önazonosan érdemes, aktív és hiteles jelenléttel, szenvedélytől vezérelve.
Eredeti személyiségével nőknek segít abban, hogy merjék kihozni magukból a lehető legtöbbet, és megismerjék önmagukat. Mindehez az egyénnek magának szükséges meghatároznia, hogy mit akar, merre is tart, és azt milyen stílusban szeretné tenni.
Amikor először találkozunk egy számunkra ismeretlen személlyel, vajon min múlik a találkozás sikere? Az egyéni stíluson, a teremben ülők ízlésén, vagy a testi adottságon?
„Az én motivációm, hogy nőként megtaláld a külső és a belső világod közt a harmóniát, becsüld és szeresd magad kilótól, pozíciótól, családi állapottól függetlenül. Mikor jól érzed magadat a bőrödben, akkor a világ zajától függetlenül alakulnak a szeretetteljes kapcsolataid, nő az énhatékonyságod, és képes leszel időről időre látványosan megújulni is …”
Miért is van ma olyan nagy hangsúly az öltözködésen? Miért fontos, hogy egy mai nő, ember komolyan vegye magát ezen a területen.
1 – A non-verbális kommunikáció ismerete hozzájárul kapcsolataink minőségi alakításához: bizalmat épít, szavak nélkül üzen, névjegy, belső márkát -, szakmai hitelességet épít…
2 – Természetes testi adottságainkat új dimenziókban képes megmutatni: testképünk eredeti sziluettjét átformázni.
3 – A divatpszichológiából ismert örömöltözködés a belső lelki attitűdünkön tud alakítani.
4 – A jelmezhatás segít – mint mikor farsangon valamilyen jelmezbe bújunk – hogy ösztönösen felruházzuk magunkat valamilyen kívánt tulajdonságokkal.
„A manapság sokat emlegetett SOCIAL MÉDIA nőideál képei tudat alatt hatnak ránk nézőkre. Valóban szerepet játszanak abban, ahogyan látjuk a világot beleértve magunkat is.”
„Még a leggyakorlottabbak is idealizált női mintákhoz mérik saját maguk karcsúságát, értékességét, szerethetőségét…folyamatosan elérhetetlen elvárásokat pakolunk magunkra a külső megjelenésünkkel kapcsolatban.”
A valóságban filtermentes emberek vesznek bennünket körül. Azonban a médián keresztülérkező hatásokkal az agyunk megtanulja, hogy az ilyen „valóságos” nem tökéletes formájú embereknek nincs értéke.
„Az öltözködés legyen egy könnyed öröm teli ünnep, legyen szárnyalás, játékosság és ragyogás!”
Mónika arra sarkalja a nőket, hogy olyan önazonos ruhatárat építsenek ki, amiben sajátos, megismételhetetlen személyiségük tükröződik vissza.
„Ott tudunk magabiztosak lenni, ahol rendelkezünk tudással is, ismerjük a terepet, ahol ez nincs, ott bátortalan lépéseket teszünk Ez azt szokta eredményezni, hogy egy idő után unalmas lesz.” – Arra bíztatja az embereket, merjenek a megszokottól eltérni.
A testalkati adottságok és az öltözködés összképe alkotja a teljesség EGÉSZÉT. Közös erővel, színekkel, ruhatípusokkal, mintákkal kreatívan létrejön az egyénre jellemző névjegy. Mindezt játékosan, a maga természetességével, mégis nagyszerű látásmódjával fűszerezve teszi. A mögötte álló magabiztos tapasztalattal mindenki megleli az ön-magával azonos belsőből fakadó öltözködési stílusát.






